ROZKŁAD DNIA |
|
---|---|
6:30 – 8:30 | Schodzenie się dzieci. Zabawy indywidualne i w grupach. Korzystanie z gier i układanek stolikowych. Zabawy zorganizowane w kole przy muzyce. Utrwalanie poznanych w przedszkolu wierszy i piosenek. Indywidualne kontakty nauczyciela z rodzicami. |
9:00 – 9:30 | Śniadanie. Przygotowanie do śniadania. Wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych, opanowanie umiejętności mycia rąk. Czynności samoobsługowych. Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłków. |
9:30 – 10:30 | Zajęcia edukacyjne. W sali lub na powietrzu prowadzone wg planów miesięcznych opracowanych przez nauczycieli dla poszczególnych grup wiekowych w oparciu o podstawę programową wg obszarów edukacyjnych. Wspieranie rozwoju dziecka poprzez prowadzenie dodatkowych zajęć programowych. |
10:30 – 11:30 | Zabawa. Zabawy dowolne na placu przedszkolnym. Zwracanie uwagi na bezpieczne korzystanie z urządzeń rekreacyjnych. Spacery, przestrzeganie ustalonych zasad i norm panujących w grupie. W zależności od pogody zabawy dowolne w sali oparte na spontanicznej aktywności dziecka i wspierające integrację. |
11:30 – 12:00 | Czynności organizacyjno-porządkowe. Przygotowanie do obiadu. Wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych. Wyrabianie umiejętności prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych. |
12:00 – 12:30 | Obiad. Wdrażanie dzieci do samoobsługi oraz samodzielności. Praca nad prawidłowym posługiwaniem się łyżką i widelcem. Zwrócenie uwagi na dokładne żucie pokarmów oraz przezwyciężenie niechęci do niektórych potraw. |
12:30 – 13:00 | Relaksacja dzieci. Poobiedni odpoczynek, słuchanie muzyki, bajek. Ćwiczenia relaksacyjne. |
13:00 – 13:30 | Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości. Praca stymulacyjna. |
13:30 – 13:45 | Podwieczorek. Wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania. Rozwijanie umiejętności samoobsługowych i estetycznych. |
13:45 – 16:00 | Realizacja propozycji dzieci i nauczycieli w zależności od pogody, zabawy dowolne w sali lub na powietrzu. Praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulacyjno-kompensacyjnym i wychowawczym. Zajęcia dodatkowe , zabawy wg inicjatywy dzieci w kącikach tematycznych. Prace porządkowe. |